Informacja dla osób składających wniosek o świadczenie z funduszu alimentacyjnego
Ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz ich wypłata następują odpowiednio na wniosek osoby uprawnionej lub jej przedstawiciela ustawowego.
Postępowanie w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego prowadzi organ właściwy wierzyciela tj. wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby uprawnionej do świadczenia alimentacyjnego.
Organ właściwy wierzyciela może upoważnić do prowadzenia postępowania w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego swojego zastępcę, pracownika urzędu albo kierownika ośrodka pomocy społecznej lub innej jednostki organizacyjnej gminy, a także inną osobę na wniosek kierownika ośrodka pomocy społecznej lub innej jednostki organizacyjnej gminy.
Formularze wniosków, zaświadczeń i oświadczeń niezbędnych do przyznania świadczeń udostępnia organ wypłacający świadczenia z funduszu alimentacyjnego.
Wniosek należy złożyć w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Krzyżu Wlkp. ul. Sienkiewicza 1, 64-761 Krzyż Wlkp.
Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia z funduszu alimentacyjnego i załączniki do niego można również składać drogą elektroniczną za pomocą Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.
Prawo do świadczenia z funduszu alimentacyjnego ustala się na okres świadczeniowy tj. od dnia 1 października do dnia 30 września następnego roku kalendarzowego.
Wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną - od dnia 1 lipca danego roku.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Anna Ludwików Data wytworzenia:
08 kwi 2021
Osoba dodająca informacje
Anna Ludwików Data publikacji:
08 kwi 2021, godz. 10:56
Osoba aktualizująca informacje
Anna Ludwików Data aktualizacji:
08 kwi 2021, godz. 10:58