Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzyżu Wielkopolskim

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Aplikacja mObywatel

Od 9 czerwca 2021 r. możliwe jest wyświetlanie Karty Dużej Rodziny w aplikacji mObywatel. Aplikacja mKDR została zamknięta z końcem czerwca 2021 r.

Karta Dużej Rodziny w mObywatelu – inaczej mKDR – dostępna jest dla każdej dorosłej osoby, której przyznano prawo do KDR i posiadającej ważny polski dowód osobisty i każdego dziecka, któremu przyznano prawo do KDR i posiadającemu mLegitymację szkolną. Osoby, które nie posiadają polskiego dowodu osobistego oraz dzieci, które nie posiadają mLegitymacji szkolnej mogą korzystać z KDR w formie tradycyjnej – w postaci plastikowej Karty.

Aplikacja pozwala na przekierowanie użytkowników na portal Emp@tia, gdzie znajduje się mapa partnerów KDR wraz z lokalizacjami i opisem zniżek.

Jak uzyskać Kartę Dużej Rodziny w mObywatelu?

  1. Upewnij się, że Twoja dotychczasowa Karta jest ważna. Jeśli nie masz Karty Dużej Rodziny, złóż wniosek on-line na https://empatia.mpips.gov.pl/ lub w urzędzie miasta/gminy. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku tradycyjna forma karty będzie do odbioru w urzędzie miasta/gminy, jednocześnie dając możliwość wyświetlania karty w aplikacji mObywatel. Możesz zrezygnować z wnioskowania o Kartę tradycyjną i korzystać wyłącznie z formy elektronicznej. Ewentualne domówienie Karty tradycyjnej będzie podlegać opłacie.
  2. Kolejnym krokiem jest pobranie bezpłatnej aplikacji mObywatel z Google Play lub App Store bądź jej aktualizacja do najnowszej wersji.
  3. Uruchom aplikację mObywatel.
  4. Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument – jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).
  5. Z listy dokumentów wybierz Karta Dużej Rodziny.
  6. Zapoznaj się z regulaminem usługi i zaakceptuj go, następnie wybierz Dalej.
  7. Korzystasz z mObywatela po raz pierwszy?
    • Tak: potwierdź swoje dane korzystając z Profilu Zaufanego lub innej metody identyfikacji.
    • Nie: przejdź do kolejnego punktu.
  8. Sprawdź, czy Twoja Karta została wyświetlona prawidłowo.

W jaki sposób można uzyskać dostęp do zakładki „Moi bliscy” w KDR w aplikacji mObywatel – w jaki sposób rodzic oraz małżonek rodzica może wyświetlać KDR pozostałych członków rodziny w swojej aplikacji mObywatel?

Możliwość wizualizacji KDR pozostałych członków rodziny w aplikacji mObywatel przez rodziców oraz małżonków rodziców związana jest z koniecznością dodania informacji nt. wizualizacji kart dla danego członka rodziny w systemie służącym do obsługi wniosków KDR w gminie. Umożliwienie wyświetlania kart w zakładce „Moi bliscy” następuje w drodze wniosku (obecnie w części III wniosku lub poprzez złożenie załącznika ZKDR-04). To we właściwości organu właściwego (urzędu gminy, ośrodka pomocy społecznej) pozostaje decyzja co do sposobu realizacji zapotrzebowania rodziców i małżonków rodziców na wizualizacje kart pozostałych członków rodziny w zakładce „Moi bliscy” w KDR w aplikacji mObywatel, jeżeli ta zakładka nie jest dostępna. Jeżeli rodzicowi lub małżonkowi rodzica w KDR w aplikacji mObywatel nie wyświetla się zakładka „Moi bliscy”, zachęcamy do kontaktu z organem, który przyznał KDR w celu uzupełnienia niezbędnych danych w systemie służącym do obsługi wniosków KDR.

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anna Ludwików

Data wytworzenia:
30 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Anna Ludwików

Data publikacji:
30 gru 2021, godz. 11:12

Osoba aktualizująca informacje

Anna Ludwików

Data aktualizacji:
30 gru 2021, godz. 11:12